غار نوردی با طعم غواصی در غار سراب

به گزارش وبلاگ فرافایلی، در فاصله 21 کیلومتری شمال غرب شهر فارسان چهارمحال و بختیاری، غار سراب یکی از زیباترین غارهای آهکی کشور واقع شده که به اعتراف غارنوردان حرفه ای یکی از بکرترین جاذبه های طبیعی به حساب می آید. برای رفتن به این غار باید از جاده شهرکرد به سمت فارسان و باباحیدر حرکت کنید.

غار نوردی با طعم غواصی در غار سراب

این غار را به خاطر سرچشمه آبی که در آن واقع شده است به این نام می خوانند. سرچشمه ای که از آن آب خنک و گوارایی خارج می گردد، یکی از دهانه های غار است که می توانید در بدو ورود به آن ابتدا با این آب گوارا خود را سیراب کنید. غار سراب دهانه دیگری هم دارد. برای رسیدن به آن کافیست راه باریک سمت چپ چشمه را در پیش بگیرید. ارتفاع این دهانه که در میان صخره های بزرگ و بوته های گون وحشی پنهان شده، حدود 2400 متر است.

غار سراب از همان ورودی تاریک است، بنابراین حتما یک روشنایی هنگام ورود به غار همراه داشته باشید. ورودی اصلی غار بسیار کوچک است بخاطر همین باید به حالت خمیده وارد شوید تا به دالانی زیبا با قندیل های آویزان برسید. صحنه زیبایی که این قندیل های آویزان در دل غار ایجاد نموده، شبیه چهل چراغ های آویزان از سقف غار است . دالان چهل چراغ یکی از زیباترین بخش های این غار طبیعی بحساب می آید.

بعد از عبور از دالان چهل چراغ به بخش اصلی غار در طبقه پایین می رسید. این قست طول بسیاری دارد. طبقه بالای این بخش هم، یک بخش دیگر است که با طبقه اصلی بین 15 تا 25 متر اختلاف ارتفاع دارد. در بالای این غار که عمداتا رخساره ای آهکی دارد، مارن های زرد و قهوه ای زیبایی به چشم می خورند.

در غار سراب می تواند خاطره خوبی هم از غواصی داشته باشید. وجود سه حوضچه آب در غار سراب بر زیبایی ها و شگفتی های آن افزوده است، حوضچه هایی که امکان عبور از آن ها به صورت معمول وجود ندارد و برای عبور از آن ها باید حتما مجهز به وسایل غواصی باشید از طناب گرفته تا تیوپ و لباس غواصی و قایق های بادی کوچک. سفر به چهارمحال و بختیاری در کنار بازدید از این غار می تواند خاطره های خوبی برای شما به همراه داشته باشد.

منبع: همگردی

به "غار نوردی با طعم غواصی در غار سراب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "غار نوردی با طعم غواصی در غار سراب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید