سه جلسه محرومیت برای کی روش، دو جلسه برای یزدانی

به گزارش وبلاگ فرافایلی، براساس آیین نامه انضباطی فدراسیون فوتبال حداقل جریمه ای که کمیته انضباطی برای کی روش استنلی می تواند در نظر گرفته شود 3 جلسه محرومیت است.سیاوش یزدانی هم به جرم فحاشی، یک یا دو جلسه محرومیت می شود.

سه جلسه محرومیت برای کی روش، دو جلسه برای یزدانی

حداقل جریمه کمیته انضباطی برای سپاهانی ها ، سه جلسه محرومیت برای کی روش، دو جلسه برای یزدانی

کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال، گزارش اتفاقات بازی سپاهان - پرسپولیس را دریافت کرده و طی ابلاغیه ای از افراد خواسته تا دفاعیات خود را به کمیته انضباطی ارائه کنند تا بعد از دریافت این دفاعیات، درباره آن تصمیم گیری شود. براساس آنچه در گزارش ارسالی به کمیته انضباطی قید شده، در صحنه درگیری کی روش استنلی و سروش رفیعی، به این نکته تأکید شده که کی روش استنلی قصدی برای دریافت گلوی سروش نداشته و برخلاف آنچه در تصاویر نمایش داده شده، او گلوی سروش رفیعی را فشار نمی دهد. کی روش در این صحنه فقط به گلوی او ضربه زده است.

نکته قابل توجه دیگر این است که درباره سیاوش یزدانی، هیچ موضوعی در گزارش ارسالی به کمیته انضباطی قید نشده است. تنها مدرکی که درباره او وجود دارد، فیلمی است که از فحاشی او ضبط شده است. همین فیلم هم می تواند مورد بررسی قرار بگیرد و درباره آن حکم صادر کند.

با اینکه گفته می شد فدراسیون فوتبال تأکید دارد که اشد مجازات برای خاطیان این مسابقه در نظر گرفته شود و هرچه سریع تر احکام مربوط به آن صادر شود اما با توجه به سابقه ای که کمیته انضباطی در چنین مواقعی داشته، خیلی نمی توان امیدوار بود که او اشد مجازات را برای تنبیه در نظر بگیرد.

به همین دلیل نام کی روش استنلی و سیاوش یزدانی هم در میان افرادی هستند که خیلی ها محرومیت های سنگینی را در انتظار آن ها می دانند. حال آنکه براساس آیین نامه انضباطی فدراسیون فوتبال حداقل جریمه ای که کمیته انضباطی برای کی روش استنلی می تواند در نظر گرفته شود 3 جلسه محرومیت به جز جریمه کارت قرمز این بازیکن است که در صورت سخت گیری بیشتر می تواند به محرومیت بیشتری هم برسد که با توجه به روحیات حسن زاده بعید است تعداد جلسات محرومیت او از این فراتر برود.

سیاوش یزدانی هم به جرم فحاشی، محکوم به یک یا دو جلسه محرومیت خواهد شد. این در حالی است که در شایعات حتی احتمال 6 ماه محرومیت او هم مطرح شده است که بعید است با توجه به فیلمی که از او در دست است، کمیته انضباطی چنین محرومیت سنگینی را برای یزدانی در نظر بگیرد.

در این پرونده البته نکته دیگری هم قابل بررسی است و آن اینکه در چنین پرونده هایی ممکن است کمیته اخلاق ورود کند و جرائمی جداگانه برای خاطیان پرونده در نظر بگیرد. در اینصورت می توان این احتمال را در نظر گرفت که محرومیت ها و جرائم انضباطی خاطیان بازی سپاهان - پرسپولیس از این بیشتر شود. کمیته انضباطی تأکید کرده که در اسرع وقت درباره این پرونده تصمیم گیری خواهد کرد.

رسیدگی به این پرونده از این جهت قابل تأمل است که خیلی ها کمیته انضباطی را به دلیل مماشات و احکام سبک نقد می کنند و این رویه را دلیل شیوع بدرفتاری ها در ورزشگاه ها می دانند. به همین دلیل رأی این پروندهمشخص می کند که آیا مماشات رویه کمیته انضباطی شده و نقدها درست است یا این کمیته به موقع آرای بازدارنده صادر می کند؟

2- 470

منبع: ایران ورزشی

به "سه جلسه محرومیت برای کی روش، دو جلسه برای یزدانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سه جلسه محرومیت برای کی روش، دو جلسه برای یزدانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید