روند نسبی افزایش دما در نیمه شمالی ایران

به گزارش وبلاگ فرافایلی، کارشناس سازمان هواشناسی گفت: سه شنبه و چهارشنبه 8 و 9 مرداد شاهد افزایش نسبی دما بین سه تا پنج درجه در نیمه شمالی کشور خواهیم بود.

روند نسبی افزایش دما در نیمه شمالی ایران

به گزارش ایرنا، فریبا گودرزی روز سه شنبه گفت: بعد از افزایش نسبی دما در نوار شمالی کشور طی دو روز آینده، از پنجشنبه با نفوذ جریانات شمالی و ریزش هوای خنک از عرض های بالاتر، در غرب سواحل در گیلان و اردبیل بارش های پراکنده رخ می دهد و جمعه و شنبه تمام سواحل خزر یعنی استان های گیلان، مازندران، گلستان، شهرهای شمالی آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و اردبیل بارندگی پیش بینی شده ضمن این که هوا در این مناطق خنک تر می شود.

وی گفت: امروز استان های مازندران، گلستان و خراسان شمالی برای بعد از ظهر بارش های پراکنده دارند، همچنین امشب در جنوب کشور در سیستان و بلوچستان و نیمه شرقی هرمزگان بارش پراکنده رخ می دهد و فردا بیشتر مناطق کشور آسمانی صاف دارند و فقط جنوب سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان بارش پراکنده خواهد داشت.

  • بروز گرد و خاک در شرق کشور

گودرزی ادامه داد: سه روز آینده شرق کشور به ویژه منطقه زابل و شمال سیستان و بلوچستان، باد و گرد و خاک و کاهش دید در جاده های مواصلاتی خواهند داشت.

به گفته وی، طی سه روز آینده شرق دریای عمان مواج و متلاطم است.

  • آسمان تهران صاف

کارشناس سازمان هواشناسی اضافه کرد: امروز آسمان تهران صاف تا کمی ابری و در بعد از ظهر وزش ملایم باد خواهد داشت، کمینه دمای امروز تهران 24 درجه بالای صفر بود و بیشینه دمای امروز تهران به 38 درجه بالای صفر می رسد.

گودرزی گفت: شهرکرد با دمای 10 درجه بالای صفر و اردبیل 13 درجه، اهواز 47 درجه بالای صفر، قم و یزد 42 درجه بالای صفر به ترتیب خنک ترین و گرم ترین نقاط کشور در 24 ساعت گذشته بودند.

منبع: همشهری آنلاین

به "روند نسبی افزایش دما در نیمه شمالی ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روند نسبی افزایش دما در نیمه شمالی ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید