دستگیری پرتقال فروشان اسکیمری

به گزارش وبلاگ فرافایلی، دو مجرم حرفه ای که در پوشش پرتقال فروش، کارت بانکی 482 نفر را کپی و از آن برداشت کرده بودند، دستگیر شدند.

دستگیری پرتقال فروشان اسکیمری

به گزارش گروه حوادث وبلاگ فرافایلی، در روزهای انتهای سال گذشته ماموران پلیس فتای استان البرز با شکایت های مشابه برداشت غیرقانونی از حساب های بانکی قرار گرفتند.

بررسی شکایت ها نشان داد، برداشت ها با کارت بانکی اجرا شده است. این در حالی بود که کارت ها در اختیار شاکیان قرار داشت. متهمان با کارت های بانکی از طلافروشی در شهرهای کرج و آبادان طلا خریده بودند.

ماموران با بررسی پرونده ها به این نتیجه رسیدند که سرقت ها با شیوه اسکیمر اجرا شده و مجرمان با کپی کارت های بانکی و اطلاع از رمز آنها، اقدام به خرید کرده اند.

سرپرست پلیس فتا استان البرز در این باره بیان کرد: در ادامه تحقیقات پلیس تعیین شد همه مالباختگان در یک بازه زمانی 10روزه اقدام به خرید پرتقال از یک فروشنده دوره گرد ابتدای جاده کردان شهرستان ساوجبلاغ کرده اند. با شناسایی هویت صاحب دستگاه پوز ماموران دریافتند متهمان پرونده با جعل مدارک هویتی اقدام به تهیه دستگاه پوز سیار کرده اند. ماموران انتها هویت یکی از متهمان را که اقدام به خرید طلا با کارت های کپی شده کرده بود، شناسایی کردند و با زیرنظر گرفتن او، مخفیگاهش را در شهرستان آبادان شناختند و با هماهنگی قضایی او را دستگیر کردند. متهم پس از انتقال به پلیس آگاهی البرز اعتراف کرد، سردسته باند فردی ساکن شهر کرج است که پس از کپی برداری از کارت بانکی شهروندان، آنها را برای خرید طلا تحویل او داده است.

سرهنگ رسول جلیلیان با اشاره به کشف تعداد زیادی کارت کپی برداری شده از مخفیگاه متهم گفت: در ادامه با اقدامات پلیسی، هویت سردسته باند که از افراد باسابقه در حوزه اسکیمر است شناسایی و در عملیاتی غافلگیرانه در منطقه کمالشهر کرج دستگیر شد. کارشناسان میزان کلاهبرداری اجرا شده متهمان را حدود 10میلیارد ریال برآورد می کنند.

وی در انتها هشدار داد: شهروندان هنگام خرید از فروشندگان دوره گرد، رمز کارت بانکی شان را خودشان وارد کنند و از ارائه رمز کارت بانکی به افراد ناشناس خودداری کنند.

گروه حوادث روزنامه وبلاگ فرافایلی

منبع: جام جم آنلاین

به "دستگیری پرتقال فروشان اسکیمری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دستگیری پرتقال فروشان اسکیمری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید