جنگل انجیلی، افسون طبیعت

به گزارش وبلاگ فرافایلی، با حجم بالای گردشگرانی که روزانه راهی مناطق طبیعی شمال کشور می شوند، پیدا کردن منطقه ای بکر و آرام تقریبا به محال نزدیک است. اما در مازندران جنگلی واقع شده است که به نسبت مناطق دیگر این استان گردشگران کمتری آن را به عنوان مقصد تفریح و تفرج انتخاب می نمایند. نام جنگل انجیلی برای کسانی که به شکل حرفه ای طبیعت گردی می نمایند، نامی آشناست. جنگلی که به وسیله جاده فیروزکوه می توان به آن رسید. و بعد از حدود یک ساعت پیاده روی در دل جنگل آبشار ولیلا نمایان می گردد که قرارگیریش در دل جنگل زیبایی را مضاعف نموده است.

جنگل انجیلی، افسون طبیعت

جنگل انجیلی نام خود را از یک درخت عجیب به همین نام گرفته است. درخت انجیلی یا آسوندار در این جنگل بیشترین فراوانی را دارد. انجیلی درخت بلند قامتی است که ارتفاع آن تا 25 متر هم می رسد. برگ ها و تنه آن شکل و شمایل عجیبی دارد و درختانی که خیلی به هم نزدیک باشند، به هم پیوند می خورند و با اینکه ریشه های مجزا دارند تنه هایشان یکی می گردد. درخت انجیلی که ترک ها به آن دمبرآغاجی می گویند، چوب بسیار سختی دارد تا جایی که برخی به آن چوب آهن می گویند.

پایتخت نشینان برای سفر به این جنگل زیبا و بکر فقط چهار ساعت فاصله دارند. فصل ایده ال برای سفر به این جنگل هم مثل تمامی مناطق جنگلی، پاییز است. پادشاه فصل ها در جنگل همواره دیدنی تر از هر نقطه دیگر است. فصلی که می توان رنگین کمانی از رنگ را در دل زمین و آسمان جنگل تجربه کرد. درختان انجیلی هم در فصل پاییز زیبایی دوچندان دارند. برگ های انجیلی در بهار بنفش مایل به قرمز، در تابستان سبز تیره و درخشان و در پاییز زرد و نارنجی مایل به قرمز هستند.

منبع: همگردی

به "جنگل انجیلی، افسون طبیعت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جنگل انجیلی، افسون طبیعت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید