بهترین زمان سفر به ترکیه

به گزارش وبلاگ فرافایلی، بهترین زمان سفر را شما انتخاب کنید

آیا آب و هوای دلپذیر را بیشتر می پسندید یا ترجیح می دهید مقصدتان خلوت باشد؟ اگر برای خرید سفر می کنید، حتما فصل حراجی ها برای تان اهمیت دارد. شاید هم به فستیوال های پر شور ملل علاقه داشته باشد. در ترکیه نیز با توجه به اینکه کدام یک از این موارد در اولویت تان قرار گرفته است بهترین زمان سفر مشخص خواهد شد.

بهترین زمان سفر به ترکیه

بهترین زمان سفر به ترکیه از نظر آب و هوا

بهترین زمان سفر به استانبول با بهترین زمان سفر به دیگر شهرهای ترکیه متفاوت است. استانبول و مناطق اروپایی ترکیه، تابستان های گرم و زمستان های سرد و برفی دارند. بهار و پاییز، از آوریل تا ماه مه و از سپتامبر تا اواسط نوامبر به ترتیب بهترین زمان های بازدید از استانبول هستند؛ درست زمانی که هوا دلپذیر و آسمان صاف و آبی می شود. استانبول در نزدیکی دریا واقع شده و به خصوص در زمستان، شهری بادخیز است. پس مهم است که برای سفر زمان مناسب را انتخاب کنیم. ساحل دریای اژه و مدیترانه هر دو هوای مدیترانه ای با زمستان های معتدل و تابستان های گرم دارند. ریزش باران اغلب در زمستان و در سواحل رخ می دهد اما تابستان ها هم چنان گرم و خشک است. هم چنین اگر به شرق به ترکیه سفر می کنید قدری وضعیت متفاوت است. تابستان ها بسیار گرم و خشک خواهد شد و دمای هوا به 40 درجه سانتی گراد می رسد. هم چنین زمستان های شرق ترکیه سرد با برف های سنگین است. بهار، پاییز و اواخر یا اوایل تابستان بهترین زمان برای بازدید از این منطقه است.

بهترین زمان سفر به ترکیه برای شرکت در جشنواره ها

قبل از سفر به ترکیه، علاوه بر آب و هوا به فاکتورهای دیگری نیز باید توجه داشته باشید. ترکیه کشور فستیوال هاست. در فستیوال های ترکیه بیشتر از هر جایی قشرهای مختلف ترکیه را خواهید دید، در فستیوال های ملی ترکیه حضور و وحدت ساکنان ترکیه نظرتان را جلب خواهد کرد. چه به موضوعات فرهنگی و هنری علاقه داشته باشید چه از تماشای مستندهای فاخر و آشنایی با برترین موسیقی های جهان لذت می برید، فستیوال های ترکیه حرفی برای گفتن دارند. برای اطلاع از زمان دقیق فستیوال های مهم ترکیه مطالب زیر را بخوانید:

  • تقویم فستیوال های ترکیه و استانبول
  • فستیوال ها و رویدادهای مهم ترکیه کدامند؟

در زمان تعطیلات به ترکیه سفر نکنید

موضوعی که بسیاری از آن غافل می مانند زمان تعطیلات است. شاید برای تان اتفاق افتاده باشد که در سفر خودتان را به زحمت و بعد از گم شدن های احتمالی به جایی رسانده اید اما غافل از این که تعطیل رسمی است و امکان بازدید وجود ندارد. در ترکیه نیز روزهایی تعطیل رسمی است و برخی از مکان های توریستی تعطیل اند. به برخی از این تعطیلی ها در زیر توجه کنید.

  • کاخ توپکاپی روز سه شنبه تعطیل است.
  • مسجد آبی نیز این روزها در حال بازسازی است و امکان بازدید از آن به طور کامل وجود ندارد. هم چنین در زمان های نماز، گردشگران نمی توانند از آن بازدید کنند.
  • بازار بزرگ استانبول نیز در 15 ژوئن، 21 آگوست و 29 اکتبر تعطیل است.
  • موزه و جاذبه های تاریخی و باستانی نیز از ساعت یک بعد از ظهر 15 ژوئن و 20 آگوست بسته است.

اعیاد مذهبی و روزهای ملی متنوعی در ترکیه تعطیل است. لیست کامل این روزها را در مطلب تعطیلات رسمی و اعیاد ترکیه بخوانید.

بهترین زمان سفر به ترکیه؛ شلوغ ترین یا خلوت ترین

بسیاری قبل از سفر حتما به شلوغ ترین و خلوت ترین زمان سفر اهمیت می دهند. اگر شلوغی را نمی پسندید، ماه های جولای و آگوست را برای سفر به ترکیه انتخاب نکنید. برعکس ماه های اکتبر و آوریل خلوت ترین و خوش آب و هوا ترین زمان سفر به ترکیه هستند.

بهترین زمان سفر به ترکیه برای خرید

همانطور که می دانید ترکیه محبوب ترین مقصد برای علاقه مندان به خرید است. اگر شما هم به قصد خرید راهی ترکیه می شوید حتما زمان حراجی ها را در نظر بگیرید. اغلب حراجی در پایان فصول و روزهای مهمی مثل عید فطر، ولنتاین و... برگزار می شود. در مطلب بهترین زمان خرید در استانبول بیشتر بخوانید.

منبع: دالاهو

به "بهترین زمان سفر به ترکیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین زمان سفر به ترکیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید