بلیط بازدید از تاج محل گرانتر می گردد

به گزارش وبلاگ فرافایلی، بازدید از مهمترین نماد کشور هندوستان، تاج محل در حال دشوارتر شدن است. این هفته، مسئولین آگرا، سومین شهر بزرگ در استان اوتار پرادش هندوستان، اعلام کردند که قیمت بلیط بازدید از تاج محل به عنوان یکی از میراث های فرهنگی ثبت شده در یونسکو، برای تمامی بازدیدکنندگان، اعم از گردشگران بین المللی و ساکنین خود این کشور، افزایش خواهد یافت.

بلیط بازدید از تاج محل گرانتر می گردد

بهای بلیط این جاذبه گردشگری برای شهروندان هند از 50 روپیه (70 سنت) به 250 روپیه (3.5 دلار) افزایش پیدا خواهد نمود و گردشگران بین المللی پس از اعمال این تصمیم برای بازدید از تاج محل 1100 روپیه (13.5 دلار) پرداخت خواهند کرد. گردشگران خارجی علاوه بر این هزینه، باید 200 روپیه (2.75 دلار) اضافی بابت بازدید از مقبره اصلی تاج محل هزینه کنند.

بازدید از تاج محل برای افراد زیر سن 15 سال، صرفنظر از ملیت آنها، رایگان خواهد ماند.

دولت هند، افزایش بی رویه شمار گردشگران را علت اساسی افزایش قیمت بلیط تاج محل می داند. در حال حاضر سالانه نزدیک به هفت میلیون نفر از این مکان بازدید می کنند که در صورت مدیریت نامناسب می تواند باعث صدمات جبران ناپذیر به این سازه ارزشمند گردد. آلودگی محیطی نگرانی دیگری است که گردشگران با خود به این مکان می آورند.

در ماه مارس امسال اقدام مشابه دیگری برای تنظیم افزایش شمار بازدیدکنندگان از تاج محل اجرا شده بود. در این اقدام حداکثر زمان مجاز برای بازدید از تاج محل به سه ساعت کاهش یافته است.

تاج محل که در سده هفدهم میلادی به وسیله امپراطور مغول ها، شاه دنیا، به عنوان مقبره ای برای آخرین همسرش ساخته شده است، تنها جاذبه گردشگری نیست که با معضل افزایش بی رویه شمار بازدیدکنندگان دست و پنجه نرم می نماید. شهرهایی همانند بارسلونا، دوبرووینک و ونیز ازجمله قربانیان دیگر این معضل در سال های گذشته بوده اند.

با این اوصاف، چنانچه هندوستان جزو فهرست گردشگری شما است، اجازه ندهید که مقررات ریز و درشت محلی بین شما و علاقه هایتان فاصله بیندازد. کشور هند حتی بدون داشتن تاج محل نیز یک کشور مجذوب کننده برای گردشگران است. در این کشور، به ویژه در بخش های جنوبی آن چیزهایی فراتر از تاج محل در انتظار کشف شدن به وسیله گردشگران هستند.

منبع: همگردی

به "بلیط بازدید از تاج محل گرانتر می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بلیط بازدید از تاج محل گرانتر می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید