برابری مهاجم استقلال با ساموئل، یامگا در آستانه عبور از تیام

به گزارش وبلاگ فرافایلی، با خیال راحت پنالتی های خود را به او بسپارید و مطمئن باشید حتی اگر این پنالتی مهار گردد، ریباند را از دست نمی دهد. پنالتی گرفتن و پنالتی زدن تنها هنر کوین یامگا خرید تابستانی آبی پوشان نیست و با وجود اینکه این بازیکن بلند قامت مهاجم نیست، اما شم بالایی در گلزنی دارد تا جایی که امروز خود را به عنوان یکی از شانس های کسب عنوان آقای گلی در لیگ بیست و یکم مطرح نموده است.

برابری مهاجم استقلال با ساموئل، یامگا در آستانه عبور از تیام

روزی که نام کوین یامگا به عنوان خرید نو آبی ها مطرح شد حتی خوشبین ترین طرفداران این تیم هم تصور نمی کردند او کارش را با دبل شروع کند و خیلی زود گوی سبقت را در گلزنی از دیگر هم تیمی هایش ربوده و تاثیرگذار ترین بازیکن در فاز تهاجمی باشد.

این بازیکن اصالتاً کامرونی با ملیت فرانسوی در 19 بازی از 21 بازی آبی پوشان به میدان رفته و 10 بار پیروز به گلزنی شده تا به طور میانه در هر 2 بازی یک گل را برای این تیم زده باشد.

یامگا در حال حاضر با 10 گل در جدول گلزنان خارجی استقلال به صورت مشترک در کنار بازیکن فقید این تیم جی لوید ساموئل قرار گرفته است و این در حالی است که ساموئل فقید در 92 بازی 10 بار گلزنی نموده بود ولی یامگا در تنها 19 بازی به آمار 10 گل زده رسیده است.

در جدول گلزنان برتر خارجی استقلال شیخ دیاباته که سابقه آقای گلی با آبی پوشان در لیگ برتر را هم دارد با 27 گل دارای برترین عملکرد و در صدر این جدول است و چنین به نظر می رسد که حداقل یامگا در این فصل به رکورد و آمارهای خوب شیخ نخواهد رسید. پس از دیاباته هم ماشین گلزنی سابق آبی پوشان که حضوری بسیار کوتاه مدت اما خاطره انگیز در استقلال داشت در جایگاه دوم قرار گرفته است.

مامه تیام ستاره سابق استقلال با 12 گل دومین گلزن برتر خارجی استقلال است و او این تعداد گل را تنها در 13 بازی به ثمر رسانده بود. با این شرح که او در یکی از این 13 بازی تنها یک دقیقه در زمین حضور داشت و عملاً در 12 بازی 12 گل زده بود تا به طور میانه در هر بازی یک گل زده باشد.

یامگا که با عبور از جانواریو هم اکنون در کنار ساموئل قرار گرفته است، تنها 2 گام تا رسیدن به رکورد مامه تیام پیش رو دارد و باتوجه به تعداد بازی های به جای مانده استقلال در لیگ و جام حذفی به نظر می رسد او به زودی در تعداد گل از تیام عبور نموده و بعد از دیاباته در رده دوم این جدول قرار گیرد.

یامگا 25 ساله که در پست تخصصی وینگر بازی می نماید تا انتها فصل آینده با آبی پوشان دارای قرارداد است و در همین اولین سال حضورش در این تیم توانسته خودش را به عنوان یکی از برترین خارجی های شاغل در فوتبال ایران مطرح کند.

این بازیکن با 10 گل بعد از گادوین منشا با 11 گل در جای دوم جدول گلزنان برتر لیگ برتر قرار گرفته است و شانس زیادی هم برای کسب عنوان آقای گلی این رقابتها دارد که در صورت کسب این عنوان، بعد از دیاباته دومین آقای گل خارجی آبی پوشان خواهد بود.

منبع: خبرگزاری مهر

به "برابری مهاجم استقلال با ساموئل، یامگا در آستانه عبور از تیام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برابری مهاجم استقلال با ساموئل، یامگا در آستانه عبور از تیام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید