بدون کولر، چطور شب ها خنک شوید؟

به گزارش وبلاگ فرافایلی، وقتی فصل گرما فرا می رسد و تقویم فرا رسیدن انقلاب تابستانی و فصل تابستان را نشان می دهد همه به فکر راهکارهایی برای خنک نگه داشتن خود و خانه شان می افتند. دستگاه تهویه مطبوع هوا، کولرها و پنجره ها خانه های سراسر جهان را خنک نگه می دارند.

بدون کولر، چطور شب ها خنک شوید؟

اما جالب است بدانید هزاران خانه در امریکا یا حتی ایران هستند که هنوز برق ندارند تا خانه خود را با استفاده از این وسایل الکتریکی خنک نمایند. این خانواده ها باید به ابزارهای سنتی متکی شوند تا بتوانند خودشان را خنک نگه دارند. خوابیدن در اتاق های گرم در شب هنگام یکی از بارزترین شکایات این خانواده هاست.

اگر شما هم در منزل خود کولر یا سیستم تهویه مطبوع هوا ندارید یا کولر منزل شما درست در موقع گرما خراب شده است، باید بدانید که چطور خودتان را در فصل گرما با ابزارهای مختلف خنک کنید؛ مخصوصاً شب ها که می خواهید خوب بخوابید و فردا به کارهای روزمره خود برسید.

این مقاله، به همین منظور نوشته شده است:

چیزهایی که لازم دارید:

  • پنکه
  • ملافه های نخی
  • لباس راحتی

راهکار خنک ماندن بدن در شب بدون استفاده از کولر

پنجره ها را باز کنید. ممکن است تابستان ها روزها بی نهایت گرم باشد اما در طول شب دمای هوا چند درجه ای کاهش پیدا می نماید. در واقع، دمای هوا می تواند گاهی تا 20 یا 30 درجه پایین تر از دما در اوج گرما طی روز باشد. همه پنجره ها را باز کنید تا نسیم خنکی در سرتاسر خانه بوزد.

پنکه سقفی خود را روشن کنید. اگر پنکه سقفی ندارید، پنکه های رومیزی یا ایستاده در اطراف تختخواب و محل استراحت خود بگذارید. نسیمی که در طول شب به بدن شما می وزد از عرق کردن و خیس شدن بدنتان جلوگیری می نماید.

ملحفه های نخی روی تخت بیاندازید. ملحفه های فلانل برای زمستان عالی هستند اما تابستان فصل ملحفه های نخی است. در واقع، این نوع ملحفه شبیه یک بلوز تی شرت عمل می نماید و شما را خنک نگه می دارد.

تعداد پتوهای خود را به حداقل برسانید. بسیاری از افراد نمی توانند بدون پتو بخوابند و باید حتما روی بدن خود را در طول شب با پتو بپوشانند. ملحفه نشان داده است که بهتر از پتو در تابستان گرم عمل می نماید و بدن شما را خنک نگه می دارد. وقتی ملحفه روی خود بیاندازید، هم حس می کنید روی بدنتان پوشیده است و هم هوا به مقدار کافی در اطراف بدن شما جریان دارد.

لباس های گشاد بپوشید و هر چه توانستید تعداد لباس هایتان را کم کنید. اگر شب ها خیلی گرمتان می گردد، برترین ایده این است که هیچ لباسی نپوشید. اگر بچه دارید یا دلتان نمی خواهد کلاً برهنه باشید، می توانید لباس های گشادی مانند شلوارک خیلی کوتاه و یک تاپ یا بلوز بدون آستین بپوشید. بلوزهای چسبناک باعث گرم شدن شما می شوند.

چند نکته و هشدار:

  • در پایین ترین قسمت خانه و کم ارتفاع ترین مکان بخوابید. گرما به سمت بالا می رود. بنابراین، هر چه بالاتر باشید، خانه شما گرمای بیشتری خواهد داشت.
  • با موهای خیس به رختخواب نروید. موهای خیس گرما را به دام می اندازند و سر شما را مرطوب نگه می دارند که باعث می گردد شما بیشتر گرمتان گردد.
منبع: فوت و فن

به "بدون کولر، چطور شب ها خنک شوید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بدون کولر، چطور شب ها خنک شوید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید