افشاگری اتفاقات تیم ملی پومسه، از دعوت پسر سرمربی تا حذف شایسته ها

به گزارش وبلاگ فرافایلی، سید حسین موسوی نیا با بیان مطلب فوق به خبرنگاران گفت: رقابتهای انتخابی تیم ملی حاوی نکات و تخلفات بی شماری بود که عامل اصلی آن نیز شخص حسینعلی نظری به عنوان سرمربی تیم ملی است. او در این راه بسیاری از شایسته ها را کنار گذاشت. در واقع تیمی که اکنون اسامی آنها به عنوان ترکیب تیم ملی برای حضور در مسابقات قهرمانی دنیا اعلام شده همان تیم نظری است.

افشاگری اتفاقات تیم ملی پومسه، از دعوت پسر سرمربی تا حذف شایسته ها

وی ادامه داد: وقتی تا 15 اسفندماه برای اعلام اسامی تیم اعزامی به مسابقات قهرمانی دنیا فرصت داریم چرا اینقدر عجله کردند تا ترکیب نهایی را معرفی نمایند؟ آقای سرمربی با آن مشکلاتی که در همین 45 روز گذشته برای صدور حکم رئیس تازه فدراسیون ایجاد نموده، می دانست که با حضور او دیگر جایگاهی ندارد. به همین علت قصد داشت با این کار هادی ساعی را با چالشی جدی روبرو کند. اعتراض گسترده پومسه روهای کشور نیز در این راه هیچ تأثیری نداشت و متأسفانه مسئولان فعلی فدراسیون تمام این بی عدالتی و بد اخلاقی را دیده و سکوت کردند.

مربی تیم ملی پومسه که در خصوص اینکه چرا در زمان انتخابی ها نظرات خود را بیان ننموده بود؟ گفت: در این دوره کار انتخاب نفرات برعهده تیمی متشکل از سرمربی تیم ملی، غزل احمد (شاگرد وی)، حسن زاده (داوری که با او همراه است) و بنده بود. در بین این نفرات هم من تنها بوده و امتیازات و نظرات من لحاظ نشد. در چند مورد کار من با نظری برای مطالبه به حق پومسه روها به مشاجره کشید که تمام سالن متوجه آن شدند. نمونه آن انتخاب پسر نظری بود که من امتیاز پایینی دادم، چون در مقایسه با نفرات حاضر به لحاظ فنی سطح پایینی داشت و یا در خصوص نفرات دیگری که به ناحق حذف شدند. یکی از آقای نظری سوال کند چرا علی نادعلی با دو طلای دنیا و نفر یک رنکینگ دنیای در تیم ملی خود جایی ندارد؟ حکایت فروزان، موسی نیا، جمالی، باسامی و تعداد دیگری از شایسته ها همچون نادعلی، خط خوردند. در رده ابداعی زیر 17 سال که ناحقی آشکار صورت گرفت.

موسی نیا در خصوص برگزاری مسابقات مختلط هم گفت: سرمربی تیم ملی برخلاف عرف حاکم بر ایران و قوانین موجود آقایان را به سالن بانوان دعوت کرد و پس از برگزاری تمرین و مسابقه ترکیب تیم های دو نفره را انتخاب و معرفی کرد! نکته مهم اینکه من به عنوان مربی تیم ملی اجازه حضور در سالن را پیدا نکردم. با وجود اینکه مردان متعددی در سالن بانوان حضور داشتند، من را در عین بی احترامی از سالن خارج کرد.

وی اضافه نمود: متأسفانه آب از سرچمشه گل آلود است. وقتی قرار است برای یک تیم ملی سرمربی انتخاب گردد، شخصی که نامزد این پست است، نباید در جلسه حضور داشته باشد، ولی حسنیعلی نظری خود عضو کمیته فنی است و در جلسه خودش را انتخاب می نماید و با کمال تأسف اعضای کمیته دیگر پومسه روهای شایسته که خیلی از ایشان فنی تر هستند را نادیده می گیرد. سوال من این است که مگر در پومسه ایران قحط الرجال است که برای هر تیم ملی فقط نظری انتخاب می گردد؟ از دانشجویان گرفته تا رده های سنی مختلف، فقط نظری است که شایسته مربیگری است؟ سینا غزل احمد که به لحاظ فنی قابل مقایسه با خیلی از مربیان شایسته ایران نیست، چون شاگرد این آقاست، باید مربی تیم ملی باشد! علت این کار هم معین است، و همه اهالی تکواندو می دانند که ایشان خود را مالک پومسه می داند. چرا رده سنی 18 تا 30 سال که شاگردان و پسر نظری حضور دارند هر سال اعزام می شوند و بدون مدال بر می گردند، ولی رده های سنی دیگر باید در حسرت حضور در مسابقات مهم باقی بمانند؟

مربی تیم ملی پومسه در انتها گفت: عملکرد فدراسیون تکواندو در بخش پومسه اعتراض بسیاری از اهالی این رشته را در پی داشته است. تمام این مباحث را به صورت مفصل در نامه ای خطاب به رئیس تازه فدراسیون ارسال خواهم کرد و امیدوارم هادی ساعی به عنوان رئیس فدراسیونی که خود طعم تلخ خط خوردن نا حق را کشیده، در خصوص برگزاری مسابقات انتخابی پومسه تتازه نظر نموده و با وجود زمان مناسبی که در اختیار داریم، دستور بدهند این رقابتها در فضایی عادلانه، بدون رعب و وحشت و با استفاده از داوران بی طرف دوباره برگزار گردد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "افشاگری اتفاقات تیم ملی پومسه، از دعوت پسر سرمربی تا حذف شایسته ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افشاگری اتفاقات تیم ملی پومسه، از دعوت پسر سرمربی تا حذف شایسته ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید