آپدیت جدید ویندوز 10 فلش پلیر را حذف می نماید و جلوی نصب آن را می گیرد

به گزارش وبلاگ فرافایلی، مایکروسافت یک آپدیت اختیاری برای ویندوز 10 منتشر نموده که برنامه ادوبی فلش را از این سیستم عامل حذف می نماید و مانع از نصب مجدد آن می گردد. همان طور که احتمالا می دانید این نرم افزار در سال 2021 به آخر خط می رسد و حالا مایکروسافت با این کار می خواهد کاربران را برای این موضوع آماده کند.

آپدیت جدید ویندوز 10 فلش پلیر را حذف می نماید و جلوی نصب آن را می گیرد

البته طبق آنالیز های اجرا شده، این آپدیت با نام KB4577586 فقط نسخه فلش همراه با ویندوز 10 را حذف می نماید و کاری به نسخه مستقل نصب شده از طرف کاربر ندارد. ضمناً این آپدیت ویندوز 10 فلش همراه با مایکروسافت اج یا دیگر مرورگرها را حذف نمی نماید.

در خاتمه امسال میلادی با توقف ارائه به روزرسانی برای اینترنت اکسپلورر 11 و نسخه قدیمی مرورگر اج، پشتیبانی ویندوز 10 از فلش رسما به خاتمه می رسد. همچنین نسخه کرومیوم مایکروسافت اج هم در ژانویه 2021 پشتیبانی از فلش را کنار می گذارد. مایکروسافت درباره انتشار این آپدیت جدید نوشته: ما این آپدیت مربوط به حذف فلش را قبل از خاتمه پشتیبانی از آن منتشر می کنیم تا به کاربران یاری کنیم سیستم خود را برای هر تأثیری که ممکن است با حذف ادوبی فلش پلیر رخ دهد، آماده نمایند.

ماه گذشته، مایکروسافت جدول زمانی مربوط به خاتمه پشتیبانی از فلش را منتشر کرد و اعلام شد که در تابستان 2021، فریم ورک ها و دیگر بخش های مربوط به فلش را از نسخه قدیمی اج و اینترنت اکسپلورر 11 حذف می گردد. گوگل هم اعلام نموده که در مرورگر کروم تا خاتمه امسال میلادی پشتیبانی از فلش متوقف می گردد. همچنین خود شرکت ادوبی هم تا خاتمه سال 2020 توسعه فلش را به طور کامل متوقف می نماید.

  • آپدیت اکتبر 2020 ویندوز 10 با ظاهر جدید منوی استارت منتشر شد

منبع: Engadget

منبع: دیجیکالا مگ

به "آپدیت جدید ویندوز 10 فلش پلیر را حذف می نماید و جلوی نصب آن را می گیرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آپدیت جدید ویندوز 10 فلش پلیر را حذف می نماید و جلوی نصب آن را می گیرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید