آسیب پذیری امنیتی در اپلیکیشن انتخاباتی جو بایدن

به گزارش وبلاگ فرافایلی، یک آسیب پذیری امنیتی در اپلیکیشن رسمی انتخاباتی جو بایدن باعث افشای اطلاعات شخصی میلیون ها آمریکایی شده است.

آسیب پذیری امنیتی در اپلیکیشن انتخاباتی جو بایدن

آنالیز های مؤسسه امنیتی اپ آنالیست نشان می دهد که یکی از قابلیت های در نظر گرفته شده برای اپلیکیشن رأی دهی به جو به کاربران امکان می دهد تا اطلاعات فهرست تماس گوشی های خود را با نرم افزار مذکور همگام نمایند تا معین گردد آیا دوستان و اعضای خانواده هر فرد برای رأی دادن در انتخابات آینده ریاست جمهوری آمریکا ثبت نام نموده اند یا خیر.

این اپلیکیشن در خصوص هر فرد نام، سن، تاریخ فراوری و فهرستی از انتخاباتی که او در آنها شرکت نموده را نمایش می دهد. اطلاعات یادشده توسط شرکتی به نام تارگت اسمارت ارائه شده که داده های بیش از 191 میلیون نفر رأی دهنده آمریکایی را در اختیار دارد. قرار است حامیان بایدن از این قابلیت برای شبکه سازی استفاده نمایند، اما از همین امکانات می توان برای به اشتراک گذاری اطلاعات شخصی میلیون ها رأی دهنده استفاده کرد. بدین منظور تنها کافیست با استفاده از نام کامل یک فرد، یک تماس جدید در گوشی ایجاد گردد تا سایر اطلاعات شخصی وی نیز در اختیار فرد ایجاد نماینده فهرست مذکور قرار بگیرد.

برای دسترسی به این اطلاعات نیازی به استفاده از هیچ روش تأیید داده ای نیست و همین مساله نگرانی در خصوص نقص حریم شخصی میلیون ها رأی دهنده را افزایش داده است. همچنین آنالیز های اپ آنالیست نشان می دهد اپلیکیشن تبلیغاتی جو بایدن اطلاعات بیشتری را نسبت به آنچه در ظاهر نمایش می دهد از کاربران جمع آوری می نماید. از جمله این اطلاعات می توان به این مساله اشاره نمود که فرد در هر انتخابات به نامزد جمهوری خواستار یا دموکرات ها رأی داده است.

فعالان ستاد انتخاباتی جو بایدن از رفع کردن این آسیب پذیری در روز آدینه خبر داده اند و می گویند یک بسته به روزرسان برای حل این مشکل عرضه نموده اند.،مهر

منبع: ایران آنلاین

به "آسیب پذیری امنیتی در اپلیکیشن انتخاباتی جو بایدن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آسیب پذیری امنیتی در اپلیکیشن انتخاباتی جو بایدن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید