پلی استیشن 25 ساله شد

به گزارش وبلاگ فرافایلی به نقل از ورج، بسیاری از افرادی که این روزها در حال نزدیک شدن به سال های میانی عمر خود هستند، خاطرات خوشی از بازی با کنسول بازی پلی استیشن سونی دارند که در اواخر دهه 90 میلادی به علت قابلیت های ویژه خود بسیار مورد توجه قرار گرفته بود.

پلی استیشن 25 ساله شد

کنسول بازی پلی استیشن اولین بار در دسامبر سال 1994 به طور رسمی توسط سونی روانه بازار شد. البته برنامه ریزی برای فراوری این کنسول بازی به اواخر دهه 80 میلادی بازمی شود.

در سال 1988 دو شرکت ژاپنی سونی و نینتندو برای فراوری کنسول های بازی که قادر به اجرای سی دی باشند، کوشش کردند. در نهایت این دو شرکت بعد از مدتی همکاری تصمیم گرفتند به طور مستقل برنامه های خود را در این زمینه دنبال نمایند.

سونی خاتمه در سال 1991 مدل اولیه کنسول پلی استیشن را همراه با دیسک های ویژه طراحی کرد و بعد از سه سال آن را به فراوری انبوه رساند. از این کنسول بازی برای پخش سی دی های صوتی و اطلاعات گرافیکی هم استفاده می شد.

این کنسول بازی، محصولی بسیار محبوب بود و تا ژوئیه سال 2008 بیش از 102 میلیون واحد از آن به فروش رفت. سونی بعد از موفقیت مدل اولیه پلی استیشن، پلی استیشن 2 را فراوری کرد که در مارس سال 1999 به بازار آمد. این کنسول با فروش 155 میلیون نسخه تا سال 2013 پرفروش ترین کنسول خانگی تاریخ است.

سونی هم اکنون در حال برنامه ریزی برای عرضه پلی استیشن 5 خود است.

منبع: خبرگزاری مهر

به "پلی استیشن 25 ساله شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پلی استیشن 25 ساله شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید