هجوم زنبورهای قاتل آسیایی به خاک آمریکا

به گزارش وبلاگ فرافایلی، همزمان با شیوع گسترده ویروس کرونا و گسترده تر شدن بحران های مالی و اجتماعی، پای زنبورهای قاتل آسیایی برای نخستین بار در تاریخ به خاک آمریکا رسید.

هجوم زنبورهای قاتل آسیایی به خاک آمریکا

به گزارش وبلاگ فرافایلی به نقل از گاردین، این حشره غول پیکر که به آسانی می تواند تمام زنبورهای عسل یک یا چند کندو را از بین ببرد، سابقه کشتن انسان ها را هم در کارنامه دارد و زهر مرگبار آن با زدن چند نیش پیاپی جان انسان را می گیرد. ساکنان ایالت واشنگتن در روزهای گذشته ابن زنبورهای قاتل را در کوچه و خیابان دیده و به شدت وحشت نموده اند.

گزارش های ابتدایی ورود زنبور قاتل آسیایی به خاک آمریکا در ماه دسامبر منتشر شد و زنگ هشدار را برای مردم این کشور به صدا درآورد. فعالیت این گونه زنبور در ماه آوریل با بهتر شدن هوا بیشتر می گردد و زنبورهای عسل اروپایی بهترین طعمه و غذا برای خوبشاوندان غول پیکر خود هستند. کافی است سه چهار زنبور قاتل آسیایی رد کندوهای عسل را بگیرند و دسترنج زنبورها و زنبورداران را در چسم بر هم زدن از آن خود نمایند.

تاد ماری، استاد حشره شناسی دانشگاه ایالتی واشنگتن از مردم خواست ابتدا این حشره های قاتل را بشناسند و سپس به زنبورداران محلی برای مبارزه با آنها یاری نمایند. او گفت: حالا که تعداد این مهمان های ناخوانده کم است، ما باید رفتارشان را بشناسیم و بدانیم چگونه خطر زنبور قاتل آسیایی را از بین ببریم. این بهترین فرصت برای مردم برای مبارزه با حشره قاتل است.

به نظر می رسد شیوع ویروس کرونا و افزایش ناگهانی تعداد بیماران و قربانیان کووید-19 بهترین درس را به مردم و دانشمندان آمریکایی برای مقابله با بحران های تازه داده است. بعضی معتقدند اگر دولت دانلد ترامپ به هشدارهای ابتدایی درباره خطر کرونا بی اعتنایی نمی کرد، امروز آمریکا صدرنشین آمار مرگ و میر ناشی از وبروس مرگبار در جهان نبود.

یک زنبور قاتل آسیایی به اندازه انگشت شصت انسان بالغ است و بهترین نشانه برای شناسایی آنها، وجود انبوه زنبورهای عسل بدون سر اطراف کندوهاست. هر سال در ژاپن 50 نفر از نیش زنبور قاتل می میرند و البته فقط وقتی به انسان حمله می نمایند که احساس خطر نمایند.

با انتشار گزارش ورود زنبورهای قاتل آسیایی به خاک آمریکا در روزنامه نیویورک تایمز، مردم در کامنت های خود به یک نکته بیشتر اشاره نموده اند؛ اینکه در زمانه قحطی، طاعون و جنگ، جای یک حشره غول پیکر مرگبار خالی بود که آن هم خودش را رساند.

منبع: همشهری آنلاین

به "هجوم زنبورهای قاتل آسیایی به خاک آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هجوم زنبورهای قاتل آسیایی به خاک آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید