عمران خان از پیشنهاد تشکیل حکومت موقت در افغانستان دفاع کرد

به گزارش وبلاگ فرافایلی، در حالی که تاکید اخیر عمران خان درباره تشکیل حکومت موقت در افغانستان واکنش های تندی را به همراه داشت اما به تازگی این اظهارات را تنها یک مشاوره برادرانه توصیف نموده است.

عمران خان از پیشنهاد تشکیل حکومت موقت در افغانستان دفاع کرد

به گزارش دفتر منطقه ای وبلاگ فرافایلی، عمران خان نخست وزیر پاکستان چندی پیش به وبلاگ فرافایلی در اسلام آباد گفت که دولت کنونی افغانستان مانع بزرگی در برابر روند صلح محسوب می گردد.

وی تاکید نمود: دولت کنونی افغانستان باید با یک حکومت موقت جایگزین گردد تا زمینه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و تشکیل دولت فراگیر در این کشور فراهم گردد.

این اظهارات واکنش تند مقامات افغان و رهبران سیاسی در افغانستان را در پی داشت.

نخست وزیر پاکستان به تازگی بار دیگر اظهارداشت که این پیشنهاد تنها مشاوره برادرانه بود.

وی در دیدار از ایالت خیبرپختونخوا در نزدیکی مرز با افغانستان گفت که اظهاراتم درباره افغانستان مداخله نبود بلکه یک مشاوره برادرانه است.

این در حالی است که اخیرا زلمی خلیلزاد نماینده ویژه آمریکا نیز از مقامات پاکستانی خواسته تا از مداخله در امور داخلی افغانستان خودداری نمایند.

کارشناسان معتقدند که مداخله نخست وزیر پاکستان در امور داخلی افغانستان باعث تشدید تنش ها بین دو کشور و منجر به پیچیده شدن روند صلح این کشور می گردد.

با این حال، مقامات افغان همیشه پاکستان را به مداخله در امور داخلی افغانستان، نقض حاکمیت و تمامیت ارضی این کشور متهم می نمایند اما اسلام آباد این اتهامات را رد می نماید.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "عمران خان از پیشنهاد تشکیل حکومت موقت در افغانستان دفاع کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عمران خان از پیشنهاد تشکیل حکومت موقت در افغانستان دفاع کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید