سیر شیوع کرونا در استان سمنان نزولی است

به گزارش وبلاگ فرافایلی، استاندار سمنان گفت: آمار بیماران نشان می دهد کرونا در این استان به مرحله ثبیت رسیده و انتظار می رود سیر نزولی ابتلا به ویروس کووید 19 تداوم یابد.

سیر شیوع کرونا در استان سمنان نزولی است

به گزارش وبلاگ فرافایلی به نقل از ایرنا، علیرضا آشناگر روز شنبه 30 فروردین در نشست شورای برنامه ریزی، توسعه و ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان سمنان ابراز داشت: در زمان اوج شیوع کرونا تعداد بیماران در استان سمنان به 500 نفر رسیده بود و اکنون تعداد بیماران به حدود 120 نفر رسیده و سیر نزولی پیدا کرده است.

وی ادامه داد: با وجود کاهش ابتلا به ویروس کووید 19 در استان سمنان، اما همچنان استان در شرایط قرمز قرار گرفته است و همه باید در رعایت نکات بهداشتی برای قطع زنجیره انتقال اهتمام ویژه داشته باشند.

استاندار سمنان گفت: فاصله گذاری هوشمند اقدامی مهم برای قطع زنجیره انتقال کرونا به شما می رود و رعایت مبانی آن از سوی افراد برای رسیدن به شرایط عادی ضروری است.

آشناگر شرح داد: دانشگاه های علوم پزشکی سمنان و شاهرود با ارایه خدمات درمانی مناسب خوش درخشیدند و جامعه قدردان مدافعان سلامت است.

بهبود نرخ رشد اقتصادی لازمه جهش تولید است

استاندار سمنان با بیان اینکه رشد اقتصادی لازمه جهش تولید است، گفت: مدیران با برنامه ریزی های اصولی و کاربردی برای بهبود نرخ رشد اقتصادی تلاش کنند.

وی ادامه داد: دولت با واگذاری سهام خود به بخش خصوصی گام خوبی برای جهش تولید برداشته است و ورود سهام دولتی به بورس بدون شک کمک کننده است.

آشناگر گفت: تقویت فناوری و دانش بومی موجب رفع موانع تولید و جهش تولید می شود و باید این رویکرد تقویت شود.

وی بیان کرد: یکی از مسائل معادن استان سمنان خام فروشی است و برای جهش تولید باید فرآوری منابع معدنی بیش از پیش مورد توجه قرار بگیرد.

استاندار سمنان اضافه نمود: رعایت زنجیره تولید و نزدیکی مواد اولیه به واحد فرآوری موجب افزایش بهره وری می شود و باید این نکته مهم در برنامه ریزی های مسوولان و صنعتگران مورد توجه قرار گیرد.

وی تقویت همکاری مدیران و رفع مسائل زیرساختی را از جمله راهکارهای افزایش بهره برداری در بخش معدن استان سمنان برشمرد و تاکید کرد: مدیران دستگاه های اجرایی برای حل مسائل با برنامه ریزی اصولی اهتمام ویژه داشته باشند.

استاندار سمنان بیان کرد: در بخش توسعه معدن، دغدغه های محیط زیستی مورد توجه قرار بگیرد و توسعه معادن استان با تکیه بر فناوری و رعایت مسایل محیط زیستی انجام شود.

منبع: همشهری آنلاین

به "سیر شیوع کرونا در استان سمنان نزولی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سیر شیوع کرونا در استان سمنان نزولی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید