حمایت حکمتیار نامزد ریاست جمهوری افغانستان از سیاست های پاکستان

به گزارش وبلاگ فرافایلی، رهبر حزب اسلامی افغانستان که به ارتباط با سازمان اطلاعات ارتش پاکستان و پیشبرد سیاست های اسلام آباد در افغانستان متهم است گفت که مدارس دینی این کشور محل آموزش مهاجمان انتحاری نیست.

حمایت حکمتیار نامزد ریاست جمهوری افغانستان از سیاست های پاکستان

به گزارش دفتر منطقه ای وبلاگ فرافایلی، گلبدین حکمتیار رهبر حزب اسلامی افغانستان در یک گفت وگوی تلویزیونی گفت: باور ندارم که مدارس پاکستان مرکز آموزش مهاجمان انتحاری باشد.

وی اضافه نمود: تبلیغات درباره آموزش عاملان انتحاری در مدارس پاکستان توسط کسانی مطرح می گردد که مخالف مدارس دینی هستند.

حکمتیار که به ارتباط با سازمان اطلاعات ارتش پاکستان متهم است پیش از این نیز ضمن حمایت از این کشور و صادقانه خواندن اقدامات اسلام آباد در روند صلح افغانستان، کابل را به حمایت از مخالفان مسلح دولت پاکستان متهم نموده بود.

رهبر حزب اسلامی که دو سال پیش پس از حدود 20 سال حضور در پاکستان در توافق صلح با دولت افغانستان به کابل آمد در گذشته نیز با تکرار اتهامات مقامات پاکستانی مدعی شده بود تروریست های مخالف پاکستان توسط هند حمایت می شوند، در افغانستان مستقر هستند و با استفاده از خاک این کشور به پاکستان حمله می نمایند.

حکمتیار در گفت وگو با طلوع نیوز تاکید نمود که در 18 سال اخیر شاهد هیچ پیشرفتی در افغانستان نبوده که به آن افتخار کند و ادامه داد که این کشور در حال حاضر بدترین روزهایش را تجربه می نماید و روزانه حدود 300 نیروی امنیتی افغان کشته می شوند.

وی که به کشتار غیرنظامیان در حمله به کابل در دوران جنگ داخلی افغانستان به عنوان قصاب کابل شهرت دارد مدعی شد که در این حمله به هیچ غیرنظامی آسیب نرسیده است و در صورت ایجاد دادگاه باصلاحیت، مستقل و اسلامی حاضر است درباره این اتهامات جوابگو باشد.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "حمایت حکمتیار نامزد ریاست جمهوری افغانستان از سیاست های پاکستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمایت حکمتیار نامزد ریاست جمهوری افغانستان از سیاست های پاکستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید